Jutro się dowiem co i jak Furka dostaje świeży olej i filtry, więc przy okazji zapytam o lakiernie
[O2] Głośna i dziwna praca silnika 1.4 TSI po rozruchu O2FL
Zwiń
X
-
[O2] Głośna i dziwna praca silnika 1.4 TSI po rozruchu O2FL
Witam,
Chciałbym podzielić się problemem, który występuje w moim aucie, może ktoś z forumowiczów też miał z tym do czynienia. Wygląda to tak:
1. Problem objawił się po około 3 miesiącach użytkowania auta.
2. Problem objawia się tylko na zimnym silniku ( rano lub po dłuższym postoju ).
3. Problem objawia się tuż po uruchomieniu zimnego silnika przez czas około 1 minuty.
4. Problem nie jest powtarzalny – tzn. nie występuje po każdym rozruchu zimnego silnika, jednak zdecydowanie częstotliwość nieprawidłowości nasila się w ostatnim czasie.
5. Nieprawidłowość można określić słuchowo i wzrokowo (poprzez porównanie z zachowaniem podczas rozruchu kiedy problem nie występuje):
- silnik pracuje wyraźnie za głośno (ok. 1300 obr/min), nierówno, jakby był mocno obciążony słychać tępy stukot (normalne zachowanie to przez ok 2-3 sekundy obroty ok. 1000 obr / min – wtedy lekki stukot, po czym następuje cicha praca silnika 700 obr/min)
- wyraźny jest głośny świst/szum powietrza z okolic silnika (normalnie nie występuje)
- spalanie chwilowe na poziomie 5 litra/h (normalnie nieco powyżej 1 litra/h)
- zauważalny ciemniejszy dym z rury wydechowej (normalnie nie obserwowany na postoju)
Byłem w ASO i nic ciekawego nie znaleźli - komp nic nie zarejestrował i mimo, że szukali to na koniec stoją na stanowisku, że tak ma być, co jest dla mnie ciężkie do zaakceptowania bo auto zachowuje się dziwnie. Może ktoś coś podobnego miał w swoim aucie i zgłębił sprawę bliżej ?
pozdrawiam,...:::Adam:::...
-
-
dasiek, "..... sprawnośc i elastycznośc silnika można ocenic po jego całkowitym nagrzaniu...." P.Jacek Chojnacki
Komentarz
-
-
Witam.
I u mnie po przejechaniu zaledwie 500 km problem hałasującego silnika pojawił się znienacka.
Po "chargocze" 30-60 sekund na wyższych obrotach i zaraz wszystko wraca do normy.
Nie ma znaczenia czy uruchamiam rano jak zimno, tylko ma znaczenie że po kilku godzinach postoju (np: rano po nocy i po powrocie na parking z pracy po ok. 8 h).
W serwisie powiedzieli że mam zostawić auto na noc, rano mają testować objawy.
Pewnie jak innym nic komputer nie wykaże.
Doszedł już ktoś co nie jest OK?
Może turbina, pompa paliwa, układ smarowania?
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Heh. Też tak mam. Nie zawsze się tak dzieje.
Natomiast z tego co zauważyłem tak się pojawi po odpaleniu to hałasowanie i wyższe obroty to spalanie potem ciężko zbić.
Ale mnie to nie przeszkadza.
Jestem zajeb.... zadowolony z tego auta. Mimo że miałem wątpliwości co do mocy i pojemności, teraz biorąc pod uwagę że 70% jazdy jest po mieście to rewelacja. A po trasie do 200 się rozpędza bez oporów więc starcza.
Komentarz
-
-
U mnie problem pojawia się - nie zawsze - przy odpalaniu zimnego silnika : jest trochę głośniej , nieco wyższe obroty silnika , a chwilowe spalanie sięga 49.9 litra na 100 albo na godzinę :shock: ( normalnie to około 1,6 a te 49,9 pojawia się DOPIERO przy ruszaniu....) ????O II fl kombi elegance
Komentarz
-
-
przemo9, strasznie dużo się pojawia u Ciebie. Dziś akurat rzuciłem zaraz po odpaleniu obroty ok 1100 oraz spalanie 5,6l/h, po przejechaniu do bramy (jakieś 150m) obroty 750 i spalanie 1,1l/h. Głośniejsza praca silnika występuje zaraz po odpaleniu auta, jakieś 2 sekundy, dokładnie zgodnie z instrukcją cytowaną przez loyd'a.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez elektronikWitam.
I u mnie po przejechaniu zaledwie 500 km problem hałasującego silnika pojawił się znienacka.
Po "chargocze" 30-60 sekund na wyższych obrotach i zaraz wszystko wraca do normy.
Nie ma znaczenia czy uruchamiam rano jak zimno, tylko ma znaczenie że po kilku godzinach postoju (np: rano po nocy i po powrocie na parking z pracy po ok. 8 h).
Mam podobnie. Znalazłem coś na forum VW o 1.4 TSI. Mianowicie:
"Może się źle wyraziłem - nie ma oficjalnej akcji naprawczej, natomiast odnotowano głośną pracę zimnego silnika zaraz po rozruchu i producent uznał, że jest winny nastawnik wałka rozrządu. W związku z tym, każdemu kto zgłosi się z takim problemem i zostanie to potwierdzone przez ASO mają wymienić nastawnik, tak jak w moim przypadki miało to miejsce. Tak jak wspomniałem cały opis usterki i sposób naprawy jest opisany w Erwinie VW. Nie robią akcji naprawczej dla wszystkich, którzy mają silniki CAXA, ponieważ wiąże się to z kosztami. Jeśli klient się zgłosi i stwierdzą nieprawidłowość, to naprawią. Jeśli nie, to po gwarancji jeśli problem się pogłębi klient wróci i zapłaci za nastawnik i robociznę. Sprawdzałem cenę nastawnika i wynosi ok.1500zł + robocizna - koszt niemały."
Czy ktoś może się do tego odnieść? Rozumiem, że jednak ta praca silnika na podwyższonych obrotach ok. 1 minuty nie jest taka normalna, jak jest to opisane w instrukcji - tak myślę. Zauważyłem też, że silnik (właściwie płyn chłodzący) szybciej się nagrzewa po takim 1 minutowym postoju i pracy na wyższych obrotach - mianowicie 90stopni mam już po ok. 3,5km, a normalnie ok. 4,5-5km, czy nawet trochę więcej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez winni77A czy oprócz głośniejszej pracy ma to jakiś wpływ na żywotność silnika?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mrrudzinMi kiedyś obiło się o uszy że to proces przepalania katalizatora.
Zauważyłem że częściej głośniejsza praca pojawia się gdy na zewnątrz jest powyżej 10-15*C...:::Adam:::...
Komentarz
-
-
Zauważyłem coś dziwnego - przy większych mrozach ostatnio, jak dojadę do pracy (ok. 7,5km) to utrzymują się obroty 900, chociaż silnik się już nagrzał. Myślę, że może to być spowodowane tym, iż wyjeżdżam z garażu na mróz (dzisiaj -14.0 stopni). Poza tym skrapla się woda w wydechu i jest taki dźwięk.... jak na filmiku poniżej. Rozumiem, że takie zachowanie samochodu jest normalne? Kiedyś czytałem o takim "burczeniu" wydechu i wyczytałem, że to normalna sprawa. Jak myślicie?
filmik:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oaaNjTunb9w[/youtube]
i fotka:
[/youtube]
Komentarz
-
-
Carolco, identyczny temat Koledzy omawiają tu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
a ta twoja praca silnika, to nie wiem czy nagranie sprawia takie dziwne wrażenie, ale podczas słuchania czułem się jakbym stał obok traktora albo kosiarki do trawySPOT Poznań:
.....
ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Error 503 Wojtas Unavailable :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Wojtas_PoznańCarolco, identyczny temat Koledzy omawiają tu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
a ta twoja praca silnika, to nie wiem czy nagranie sprawia takie dziwne wrażenie, ale podczas słuchania czułem się jakbym stał obok traktora albo kosiarki do trawy
Komentarz
-
-
Mam to samo u siebie, już drugi dzień z rzędu, wczoraj było -15, dzisiaj -14 i znowu po rozgrzaniu silnika obroty na luzie sa na poziomie 900 , a z wydechu słychac bulgotanie (dokładnie to samo co Carolco) i to po przejechaniu 20 km przez Warszawę , z ciepłego garażu, wiec sam jestem ciekawy co jest tego przyczyna.
Komentarz
-
-
no nie chce mi się wierzyć, żeby działo się to akurat po nagłej zmianie temp., czyli wyjazd z garażowego ciepełka na mega mróz ?! :shock: a próbowaliście zostawić auto na noc pod chmurką i na następny dzień obadać sprawę, czy objawy są takie same ?
Zamieszczone przez kobar76z wydechu słychac bulgotanieSPOT Poznań:
.....
ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Error 503 Wojtas Unavailable :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Wojtas_Poznańno nie chce mi się wierzyć, żeby działo się to akurat po nagłej zmianie temp., czyli wyjazd z garażowego ciepełka na mega mróz ?! :shock: a próbowaliście zostawić auto na noc pod chmurką i na następny dzień obadać sprawę, czy objawy są takie same ?
Zamieszczone przez kobar76z wydechu słychac bulgotanie
Komentarz
-
Komentarz